Wednesday, April 1, 2009

Mis on Mulgimaa?

Mulgimaa ei ole pelgalt mulgi kapsad ja uhked inimesed, sest ka sellel Eesti piirkonnal on oma kultuur - ajalugu, traditsioonid, rahvas, köök.. Ja täpselt selliste asjadega saabki üsna varsti siin blogis lähemalt tutvuda.

Minu isa on pärit Karksi-Nuiast ja mind on väikesest saati mulgiks kutsutud. Nooremana ei mõistnud ma ilmselt mida see tähendas vaid võtsin seda kui üht totakat hüüdnime. Nüüdseks olen ma pildi kokku pannud ning olin üsnagi kindel, et kõiki, kes elavad Viljandi maakonnas võib mulkideks kutsuda.

Sain üllatuse osaliseks, kui külastasin mulgi kultuuri kodulehekülge Internetis, sest seal märgitud Mulgi piirkond on hoopis alumine pool Viljandi maakonnast. Edasisel uurimisel selgus, et Mulgimaa koosneb viiest kihelkonnast - Tarvastu, Paistu, Halliste, Karksi ja Helme. (Seega saan olla kindel, et asjata mind ikkagi mulgiks ei hüütud.) Lisan ka kaardi, mis näitab Mulgimaa asukohta.

No comments:

Post a Comment